Print this page

FRE 314H1F
Quebec and French-Canadian Literature

Description:

This course aims to explore the literature from Québec and other French-speaking parts of Canada, more particularly Acadia and Ontario.  A novel, a collection of short stories and a poetry collection or a play will be analyzed, contextualized and various themes such as community (self, others, multiculturalism, nationalism) heritage (family, tradition, culture), and representations of place and linguistic values will be dealt with.

Required texts: Noël, Francine. Nous avons tous découvert l’Amérique; Blais, Marie-Claire. Une sélection de nouvelles sera distribuée. Dubé, Marcel. Au retour des oies blanches (théâtre); Karch, Pierre. Noël à Cuba; Monette, Madeleine. Le double suspect.

Assignments and evaluation: Textual analysis (in-class) 20%; Essay 40%; Final test 25%; overall assessment 15%.

The Department takes into account the quality of students' French as one of the criteria in the evaluation of assignments and examinations. A minimum of 20% of the grade will be allocated to this aspect of written assignments.

Prerequisite: FRE 240H1/FRE 245H1

Recommended preparation: FRE 241H1/FRE 246H1

This course is found in the following categories:

 

June
Juin
2018

< Prev Next >
SMTWTFS
DLMMJVS
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Revue Arborescences

Considérant que rien de ce qui touche la langue française ne lui est étranger, la revue Arborescences se veut un espace de réflexion sur les enjeux actuels des études françaises aussi bien en littérature, en linguistique qu’en didactique.

Arborescences

Estimant que rien de ce qui touche la langue française ne lui est étranger, la revue électronique Arborescences veut offrir un espace de réflexion sur des questions d’importance en études françaises, relevant aussi bien de la didactique que de la lit

History of the Department

165 years of French Studies at the University of Toronto (1853-2018)